fbpx
LOADING CLOSE

Dimensionarea echipei de testare

Pentru a îţi îmbunătăţi experinţa de utilizator, acest site foloseşte cookies. Continuarea navigării presupune acceptul utilizatorilor cu privire la folosirea acestora.
Ok Citeste mai multe

Dimensionarea echipei de testare


Pe 30 iunie 1945, John Von Neumann publica raportul privind EDVAC, prima discuţie documentată despre conceptul de program stocat şi planul de arhitectură a calculatoarelor. Deşi tânără, industria a câştigat teren rapid. Tim Berners-Lee, Linus Torvalds, Bill Gates, Martha Lane Fox sau Steve Jobs au dezvoltat produsele şi serviciile IT, amplificând impactul pe care acestea îl au asupra lumii. Ce putea urma? Standardizarea modului de lucru, primul pas spre maturizare.


Lumea IT este complexă, iar echipele de testare întâmpină dificultăţi în a estima ce activităţi de testare pot livra, de câte persoane e nevoie pentru a livra activităţile curente sau activităţile critice de testare din proiect, ce senioritate e necesare pentru angajare, precum şi optimizarea activităţilor de testare raportat la numărul de specialişti.

Odată cu implementarea standardelor în modul de livrare, eficientizarea anumitor practici a căpătat mai mult sens, scopul fiind obţinerea unor procese cât mai mature de dezvoltare, precum testarea automată, DevOps, Behavior-Driven Development (BDD) sau Test-Driven Development (TDD).

Testarea automată câştiga tot mai mult teren în procesul general de testare ale produselor software. Există însă şi destule provocări care înfrânează explorarea şi perfecţionarea acestui tip de testare, dintre care dimensionarea corectă a echipei de testare este printre cele mai întâlnite.

Cum echilibrăm activităţile de testare manuală şi automată, raportat la volumul de muncă din proiect?
Să fie un raport de 1:2, 1:5, 1:10 sau 2:1? Acestea sunt câteva exemple de corelaţii existente, folosite pentru determinarea mărimii echipei de testare în funcţie de mărimea echipei de dezvoltatori. Limitarea acestei teorii vine din imposibilitatea aplicării ei la un nivel general valabil. IT-ul este un Univers al particularităţilor, iar testarea trebuie să se raporteze la ele.

În continuare, vă propunem un model de dimensionare al echipei de testare automată, ce poate fi uşor extins asupra întregii echipe de testare.
Vom discuta mai întâi despre factorii complexităţii şi cum influenţează ei modelul de calcul, trecem apoi la determinarea costului calitătii şi cum putem identifica “sweet spot-ul” în funcţie de senioritate, alocare şi prioritate.

Click to downloadDescărcă de aici analiză completă, precum şi aplicabilitatea ei. 

Leave a Reply